10 років на ринку тренінг та консалтинг послуг – що змінилося?

 

Так-так, колись в далекому 2008 компанія DEVELOR відкрила перед собою двері українського ринку тренінгових та консалтингових послуг та не побоялася на нього зайти. В цьому ж році офіс DEVELOR Ukraine відзначає свій перший ювілей, та вже зі званням експерта та лідера сфери. Ми святкували перемоги, працювали над поразками і не боялися йти у ногу з часом.

 

За десять років багато чого змінилося, та головне це те, що зміни стали невід’ємною частиною життя кожного з нас. Стандарти життя, бізнес виклики, люди, ритм прискорюється. І, звісно, ринок тренінгових та консалтинг послуг значно відрізняється від того, що був 10 років тому.  Ми спостерігали за ним зсередини, ми оцінювали його зі сторони, і тому пропонуємо вашій увазі спостереження від нашої команди з цього приводу.

 

Замовники виросли та стали кусатись

З одного боку вони стали більш вибагливими та орієнтованими на результат. З іншого боку – стали більш підкованими та поінформованими, з ними легко говорити однією мовою. Все менше компанії хочуть просто гарний тренінг, що буде працювати як магічна паличка. Нині все більше замовників розуміють, що навчання –  це не подія, а процес.

 

Тренінг став лише одним з елементом навчання

Раніше компанії жахалися запропонованих нами діагностичних інструментів та підходів,  і хотіли проводити прості та зрозумілі для них тренінги, тому що їм гарно звучить назва. Сьогодні компанії готові витратити більше часу на підготовку та аналіз, щоб досконаліше зрозуміти свою власну ситуацію та потреби бізнесу, придивитися до ставлення та навичок людей. Такий підхід робить навчання меншим в об’ємах, та більш продуктивним.


Змінилася тривалість проектів

Раніше компанії замовляли тренінг програми на 3-5 тренінг днів підряд, щоб навчити своїх співробітників всьому-всьому. Тепер тренінг тривалістю 2 дні – це розкіш. Чим далі, тим коротшають та видозмінюються формати. Тому ми стали практикувати довготривалі проекти, які розраховані на пів року або рік, з лише 3-4 тренінговими днями. Такий підхід дає більше часу на відпрацювання нових знань та навичок “в полях” і відточити їх на наступній навчальній сесії. Саме тому ми стали практикувати Bite sized learning – формат коротких та динамічних програм тривалістю до 3-х годин.

 

Тепер хочуть вудочку, а не рибу

У дольовому вираження змінився попит на тематику тренінгів.  Раніше замовники хотіли отримати “рибу”, зараз “вудочку”. Якщо в минулому значну частину складали запити на тренінги за навичками продажів і переговорів, зараз же – великий попит на управління змінами, мислення зростання, розвиток лідерів, управління клієнтським досвідом та інше – все те, що компанія зможе використовувати у довготривалій перспективі.

Тренінг як перфоманс

Тренінг, як продукт змінився. І навіть якщо ми говоримо та працюємо над вічними темами, зараз клієнти очікують не тільки високу якість наповнення, велика увага також приділяється формі. Матеріали мають бути якісними – круті презентації, віртуозність тренера у роботі з фліпчартом (скетчноутінг та скрайбінг), мультимедійний контент, діджитал-інструменти… Все це має перевершувати очікування  наших сучасних клієнтів. Дуже часто можно почути: “Ми не хочемо стандартний тренінг, потрібен зовсім інший підхід, щось вражаюче…” І ми кожного разу створюємо нову програму, нові вражаючі елементи, нові підходи.

Колеги, а які зміни помітили ви на ринку тренінгових та консалтингових послуг в Україні?