5 міфів мислення зростання

 

Чи варто говорити про нашу любов до Керол Дуек та її концепції мислення зростання, якщо ми маємо навіть цілий тренінг присвячений даній темі?  Зазвичай, мислення зростання розуміють як переконання в тому, що навички та здібності можуть бути поліпшені, а їх розвиток є метою нашої роботи. Однак, як часто трапляється з популярними психологічними концепціями, дану теорію досить часто неправильно інтерпретують.

Переводимо для вас статтю  5 Mistakes Companies Make About Growth Mindsets  (Heidi Grant, Mary Slaughter, Andrea Derler) про 5 міфів мислення зростання.

Попередні дослідження показали, що чимало організацій в світі вже багато років працюють над використанням концепції мислення зростання в своїй роботі та процесах розвитку талантів.

Проте, наша дослідницька група (прим. Heidi Grant, Mary Slaughter, Andrea Derler) також виявила разючу тенденцію: в організаціях, що не витратили достатньо часу на вивчення науки, пов’язаної із мисленням зростання, керівники і співробітники зловживають і недостатньо розуміють дану концепцію. Ми називаємо ці невірні констатації «міфами мислення зростання».

Ось декілька з них:

Міф № 1: Мислення зростання означає прагнення до зростання бізнесу.

Деякі лідери вважають, що мислення зростання означає лише орієнтацію на постійний розвиток бізнесу. А це, як наслідок, виражається у повсякчасному відстеженні прибутку. Насправді, мислення зростання це набагато більше. Це не лише про фінансові показники, але й про постійну тягу до особистісних покращень, що, у свою чергу, може призвести до росту бізнесу.

 

Міф № 2: Мислення зростання притаманне бізнесу, а не людям.

Мислення зростання – це установка, що знаходиться в мозку однієї людини. Оскільки компанії не можуть «думати» про власну продуктивність і потенціал, то вони і не спроможні застосовувати мислення зростання. Безумовно, лідери в організаціях мають можливість допомогти людям зрозуміти та застосовувати такий світогляд завдяки культурі, сформованій навколо певних звичок і практик. Проте абстрактні сутності, які не мають розуму (наприклад, бізнес або бренд), не можуть мати такі установки.

 

Міф № 3: Зростання необмежене або “будь-хто може стати оперним співаком”.

Ми часто чуємо, що мислення зростання постулюється як «Будь-хто може зробити що-небудь, якщо вони будуть прагнути це зробити». Насправді це почуття безмежності може відвернути співробітників від тої роботи, на яку вони були найняті, або від того, в чому вони є дійсно кращими. Результатом цього часто є демотивация і плутанина.

 

Міф № 4: Мислення зростання бінарне.

Дехто помилково вважає, що мислення зростання – це те, що у вас або є, або немає. Насправді, люди не обмежуються одним мисленням або іншим. Люди можуть мати фіксоване мислення про свої здібності до кулінарії, але мислення зростання про власні ораторські навички. І хоча ви можете визначити своє власне мислення і переорієнтовуватись в орієнтацію зростання, ви не можете очікувати зміни, що відбудуться миттєво.

 

Міф № 5: Мислення зростання означає наявність позитивного, “я можу” відношення, незважаючи ні на що.

Ми часто чуємо, що лідери апелюють до мислення зростання аби карати працівників, які говорять, що вони занадто зайняті. Це контрпродуктивно. Мислення зростання завжди повинне враховувати здатність людей до навчання. Адже нііхто не має нескінченних ресурсів.

Коли люди занадто завантажені робото., атакувати їх мислення є абсолютно безглуздою справою. Тому що проблема полягає не в їх відношенні, а в тому, що вони не можуть згинати закони простору і часу.

 

Що насправді означає мислення зростання?

Наше і подальші дослідження характеру роботи і стилів лідерства свідчать про те, що мислення зростання стає все більш актуальним для організацій. Однак, ми також виявили, що багатьом компаніям ще належить пройти довгий шлях, якщо вони хочуть сприяти зростанню мислення серед своїх співробітників.

На першому етапі з’ясовується, як ми визначаємо ці речі. Знову ж таки, ми розуміємо мислення зростання як переконання в тому, що навички та здібності можуть бути поліпшені, а їх розвиток є метою вашої роботи. Таким чином, культура, яка сприяє формуванню зростання, являє собою культуру, в якій всі співробітники розглядаються як ті, що володіють потенціалом, заохочуються до розвитку і винагороджуються за це.

У короткостроковій перспективі керівники повинні подумати, чи дійсно їх нинішні підходи допомагають людям бачити свій власний потенціал регулярно і чи  розглядають члени команди проблеми як загрози, або ж як можливості. Вимірювання цих чинників – починаючи з повсякденних розмов – може допомогти керівникам стимулювати справжнє мислення зростання.

Ми ж у свою чергу сподіваємось, що ви розділяєте нашу любов до даної концепції і прагнете впроваджувати (або вже впровадили) її у свою компанію. І щоб все дійсно працювало без помилок і ніякі міфи вам не заважали – пропонуємо воркшоп “Мислення зростання” від наших спеціалістів. 

Першоджерело: 5 Mistakes Companies Make About Growth Mindsets  (Heidi Grant, Mary Slaughter, Andrea Derler)