Закрити    

    DEVELOR UKRAINE
    Київ, Рейтарська, 21/13

    Показати усі контакти
    Зв'яжіться з нами    
    • Мислення та світогляд
    • Лідерство та менеджмент
    • Обслуговування клієнтів, продажі та переговори
    • Продуктивність та комунікація
    • Тімбілдинг та співпраця
    • Оцінка та діагностика
    • HR консалтинг та коучинг
    • Всі послуги
    Аудиторний тренінг

    Самомотивація

    Аудиторний тренінг

    Мислення зростання

    Аудиторний тренінг

    Лідерська сміливість

    Аудиторний тренінг

    Лідер кризових часів

    Індивідуальна діагностика

    Зворотний зв’язок 360°

    Аудиторний тренінг

    Управління змінами

    Аудиторний тренінг

    Резильєнтність

    Аудиторний тренінг

    Самомотивація

    Аудиторний тренінг

    Усвідомлена комунікація

    Індивідуальна діагностика

    Insights Discovery. Персональна ефективність

    Індивідуальна діагностика

    Центр Розвитку

    Індивідуальна діагностика

    Центр Оцінювання

    Індивідуальна діагностика

    Зворотний зв’язок 360°

    Знайдено в Послуги та рішення

    • Будь ласка, введіть принаймні 3 символи аби розпочати пошук рішень
    Переглянути всі послуги

    Знайдено в Ресурсах

    • Будь ласка, введіть принаймні 3 символи аби розпочати пошук матеріалів
    Перегляньте усі ресурси

    Автор — Андрій Журбін — бізнес-тренер та консультант DEVELOR UKRAINE.

    Якою буде нова криза, коли саме вона почнеться, як і на що вплине — ось актуальні питання, що хвилюють сьогодні бізнес. Але найголовніше питання — як його пережити?

    Якби Маркс і Енгельс жили зараз, вони могли б написати: «Привид бродить по світу — привид нової економічної кризи». В останні кілька десятиліть світові економічні кризи набули яскравого циклічного характеру з періодом 10-12 років, остання така криза вибухнула в 2008-му, і багато економістів вказують на те, що поточна торгова війна між США і Китаєм цілком здатна запустити (і, швидше за все, запустить) незворотні процеси.

    Якою буде нова криза, коли саме вона розпочнеться, як і на що вплине — ось актуальні питання, що сьогодні хвилюють бізнес. Але найголовніше питання — як його пережити? Практика показує, що більшість компаній вибирають реактивний підхід — вирішують проблеми в міру їх виникнення, тобто реагуючи на конкретні кризові явища, такі як падіння попиту і цін. Вони терміново (і часто навіть в паніці) починають шукати шляхи утримання продажів на докризовому рівні і скорочення витрат, в першу чергу — шляхом скорочення витрат на розвиток співробітників і інші ініціативи HR. У більшості випадків ефективність таких дій надзвичайно мала, а іноді призводить і до прямо протилежного ефекту — поточний рівень компетенцій співробітників виявляється недостатнім для роботи в умовах кризи, падає рівень залученості персоналу, а слідом і бізнес-показники починають пікірувати.

    Водночас є досить прикладів як на міжнародному, так і на вітчизняному ринку, коли компаніям вдалось під час загальної економічної кризи здійснити стрибок у розвитку. У чому секрет успіху, як підготуватися до кризи? Ми не змогли обійти стороною цю тему. Давайте обговоримо.

    1. Визначте стратегічну мету.

    Так-так, знову! Як говорив Чеширський Кіт, якщо ти не знаєш, куди хочеш потрапити — тоді все одно, куди йти. Ну, а якщо вам не все одно…

    Якщо мова не йде про повний вихід з бізнесу, то в загальних рисах ви будете переслідувати одну з двох стратегічних цілей:

    • «виживання» — зберегти існуючий рівень продажів / частки ринку / прибутку — потрібне підкреслити (як правило, зберегти status quo за всіма трьома показниками одночасно практично неймовірно, за двома — цілком можливо);
    • «експансія» — істотно наростити один або кілька бізнес показників.

    Щоб зробити вибір між цими цілями, вам необхідно буде провести аналіз бізнес-середовища і одну або кілька стратегічних сесій — зробити це можна як самостійно (за умови наявності необхідних організаційних компетенцій), так і з залученням професійних консультантів. Ми зараз не будемо заглиблюватися в цю тему, а приділимо їй окрему увагу іншим разом. Не будемо ми також повторювати бородату байку про значення слова «криза» в китайській мові. Обидва підходи («виживання» і «експансія») мають право на життя, а зробити кінцевий вибір можете тільки ви самі. Важливо, щоб цей вибір був зроблений усвідомлено і як можна раніше, оскільки … (і я знову нагадую вам про неповторну усмішку Чеширського Кота).

    1. Критично перегляньте бізнес-процеси.

    Визначитися зі стратегічною метою — це вже майже половина успіху. Тепер необхідно проаналізувати поточний стан речей, а саме — бізнес-процеси вашої організації. На цьому етапі необхідно вжити три основні кроки:

    • аудит поточних бізнес-процесів на предмет їх ефективності та відповідності новій стратегії;
    • коригування існуючих і / або розробка нових бізнес-процесів на основі проведеного аудиту;
    • впровадження змін.

    Бізнес-процеси – це механізм вашого бізнесу. Чим більший і об’ємніший бізнес — тим складніший цей механізм. Іноді здається, що легкий скрегіт шестерень не представляє серйозного ризику, проте це не так. Перегляд бізнес-процесів — завдання складне і серйозне. І якщо з етапом вибору стратегії деякі компанії можуть впоратися самостійно, то тут я наполегливо рекомендую не тішити себе ілюзіями і запросити професійних консультантів, що мають серйозний досвід роботи з бізнес-процесами. Ви ж не беретеся самостійно ремонтувати тонкий годинниковий механізм або коробку передач автомобіля, правда?

    Ще один важливий момент: важливо приділяти увагу не тільки ключовим бізнес-процесам (до яких відносяться розробка бачення і стратегії, створення та розвиток продукту або послуги, маркетинг і продаж, доставка товару / послуги споживачу, постпродажне обслуговування клієнтів), а й допоміжним, і в першу чергу — управління людьми, тому що …

    1. Займіться людьми!

    … тому що люди — це енергія вашого бізнесу. Саме вони обертають шестерні бізнес-процесів і забезпечують досягнення або недосягнення поставлених стратегічних цілей.

    Адаптувавши бізнес-процеси, необхідно:

    • Проаналізувати організаційну структуру на предмет її відповідності обраній стратегії

    Перевірте наявність і баланс основних функцій компанії, ролі всередині кожної функції, їх взаємозв’язок, кількість людей на кожній ролі.

    Як і у випадку з бізнес-процесами, підсумком такого аналізу має стати план конкретних кроків щодо адаптації існуючої організаційної структури до нових умов.

    • Провести аудит компетенцій за функціями і ролями

    В першу чергу необхідно проаналізувати, які організаційні компетенції і на якому рівні необхідні для реалізації нової стратегії. Наприклад, для утримання існуючої бази клієнтів критично важливим може виявитися обслуговування клієнтів, а для залучення нових — цифровий маркетинг. Запитайте себе — чи є у вас структурні підрозділи та / або штатні одиниці, здатні виконувати ці функції? Структурні підрозділи та штатні одиниці, звичайно ж, самі собою проблеми не вирішують — вони повинні бути наповнені компетентними фахівцями.

    • Який поточний набір і рівень компетенцій співробітників?
    • Чи є він оптимальним?
    • У яких компетенціях є прогалини і наскільки вони великі?

    Є величезна кількість інструментів для оцінки рівня компетенцій співробітників — різноманітні тести, спостереження за роботою і т.д. Ми особливо любимо два таких інструменту за їх високу ефективність і оперативність результатів — це зворотний зв’язок 360 градусів (для оцінки лідерських та особистих компетенцій) і оцінювальнs центри (для оцінки професійних знань і навичок).

    • Розробити і реалізувати план розвитку компетенцій

    На рівні організації — якщо у вас немає структурних підрозділів / штатних одиниць з необхідними компетенціями, то який найкращий (швидкий / ефективний / економічний) спосіб їх здобуття? Що в ваших умовах краще — створення власних підрозділів / штатних одиниць чи аутсорсинг?

    В умовах кризи аутсорсинг може бути дуже зручним інструментом (експертизу стороннього провайдера часто легше перевірити, до того ж аутсорсинг, як правило, надає більше можливостей для гнучкого реагування на зміни зовнішніх умов, ніж власний штат співробітників), проте важливо пам’ятати, що віддавати на аутсорсинг критично важливі, стратегічні функції все ж не варто. А ось що точно варто зробити — критично поглянути на свої процеси рекрутингу та онбордингу для того, щоб вони забезпечили залучення й утримання висококваліфікованих фахівців з необхідними компетенціями.

    На рівні окремих співробітників, здавалося б, все просто — діагностика виявила прогалини, треба скласти і здійснити програму тренінгів для їх закриття … Однак є нюанси: статистика стверджує, що

    70% співробітників після тренінгу намагаються застосовувати отримані знання і навички, але незабаром кидають ці спроби, тому що не отримують належної підтримки.

    Тому, плануючи програму розвитку співробітників, необхідно приділити серйозну увагу посттренінговому супроводу (індивідуальний коучинг, наставництво, «освіжаючі» мінітренінги і т.п.), причому ключову роль в цьому супроводі повинні грати безпосередні керівники співробітників. Лінійні менеджери не готові до цього? Тоді займіться розвитком їх лідерських компетенцій прямо зараз!

    Необхідно також подумати про ризики, пов’язані з можливою втратою ключових фахівців на ключових ролях.

    • Як виглядає ваш talent pool?
    • Наскільки розвинена взаємозамінність співробітників?
    • Що ви будете робити, якщо хтось залишить компанію, як скоро зможете знайти повноцінну заміну?

    Відповіді на ці питання потрібно готувати заздалегідь.

    Резюме

    Насправді все придумано до нас — про те, що сани потрібно готувати влітку, ми чуємо з дитинства. Не сподівайтеся на те, що в критичний момент ваші інтуїція, кмітливість, бізнес-чуття і удача допоможуть вам впоратися з кризою. Удача стукає в двері лише до тих, хто добре підготувався до зустрічі з нею. Ваша підготовка до кризи повинна включати:

    1. Формулювання чіткої стратегічної мети
    2. Аналіз бізнес-процесів
    3. Аналіз і розвиток компетенцій — організації та співробітників

    Чим раніше ви почнете, тим вищі шанси на успіх. Тому, якщо ви ще не почали — почніть прямо зараз!

    Написано спеціально для liga.net

    Гайд з управління гібридними командами

    Завантажте безкоштовну електронну книгу, що допоможе вашій команді бути максимально ефективними
    при змішаному форматі роботи.


      Супутні матеріали