Коли ви знову повернетесь в офіс зі своєю командою?
Для багатьох з нас відповідь на це питання невідома.
Раптове закриття офісів по всьому світу в лютому та березні змусило багато команд стати віртуальними, і, попри послаблення карантину, до попереднього режиму роботи ми повернемось не скоро. Facebook і Google оголосили, що їх офіси не відкриються до 2021 року, а генеральний директор Twitter Джек Дорсі запропонував постійну роботу з дому усім співробітникам, які цього бажають.
Але які ризики представляє віддалена робота для команд? Нещодавнє опитування Lane4 показало, що 44% співробітників, які працюють вдома, почуваються менш пов’язаними з іншими, а 41% заявляє, що вони більше не впливають на прийняття деяких рішень та набагато менше спілкуються з колегами, оскільки вони не присутні в офісі.
Якщо комунікація страждає через віддалену роботу, керівники повинні визначити проблему та діяти, щоб нейтралізувати її просто зараз.
44% | 41% |
працівників, які працюють вдома, почуваються менш пов’язаними | співробітників не почуваються залученими |
Х’юстон, у нас проблема: як NASA вирішують конфлікти у зародку?
Ніхто не вивчав наслідки ізоляції для команд детальніше, ніж NASA та Європейське космічне агентство. Якщо вам цікаво чому, запитайте себе, чи захотіли б ви провести пів року в металевій коробці з колегою, з яким не надто ладнаєте.
Після того у 1994 році «QED Group» винайшли соціокарти, NASA почали використовувати цей інструмент, щоб прогнозувати та запобігати невдачам команд при польоті в космос. Це означає, що вони візуалізують уявлення про ефективність стосунків між її членами.
Маючи можливість «побачити», як астронавти ставляться один до одного, NASA та ESA змогли вирішити проблеми між членами команди, які інакше могли залишатись непоміченими. Це дозволило їм вирішувати конфлікти в зародку, перш ніж вони ставали проблемами.
Сьогодні Lane4 та QED Group використовують соціокарти, щоб допомогти керівникам зрозуміти сильні та слабкі сторони своїх команд. Після того, як працівники заповнювати короткі анкети, що фіксують взаємодію в команді, можна наочно побачити такі фактори, як зв’язок, доступність, довіра та перевантаження. Ви можете дізнатись більше про цей процес переглянувши дане відео:
Уроки з космосу: що заважає командам зберігати високоефективність протягом довгого часу?
Отже, чого ми можемо навчитись про наш поточний досвід віддаленої роботи від NASA? Уроків є безліч, але наразі ми зупинимось на одному моменті, важливому для мотивації. Нудьга.
Коли NASA проводить експерименти з командами потенційних космонавтів, перша частина, як правило, надзвичайно вимоглива, але також дуже захоплива. Зіткнення з новим середовищем приносить багато проблем, таких як звикання та пристосування до нових людей, звикання до дуже обмеженого простору, стикання з невизначеністю та боротьба зі страхом перед невдачею. Підкріплені адреналіном, учасники переживають захопливі дні й навіть тижні. Однак з часом рівень хвилювання падає, і негативні аспекти починають переважати.
Різні особистості, співжиття в обмеженому особистому просторі, відсутність нових відчуттів, мінімальні соціальні контакти: повільно, але впевнено нудьга і рутина починають переважати. Це найважливіший аспект ізоляції й всі астронавти це добре знають.
Звучить знайомо? Скоріш за все, перші кілька тижнів роботи з дому бути для вас складними, але цікавими (бо новими). Через відсутність поїздок на роботу, відеозустрічі та постійно мінливе ділове середовище ці перші дні пройшли розмито. Але з часом Zoom спілкування почало відверто набридати.
Однією з ключових проблем віддаленої роботи є підтримка гнучкості та готовності вашої команди до дій. Якщо дозволити нудьзі/рутині заволодіти вашою командою, виникнуть кілька серйозних проблем:
- Менша увага до деталей
- Зниження творчості
- Падіння залученості до розв’язання проблем
- Підвищена ймовірність невдач, непорозумінь та конфліктів
Нудьга та рутина зменшують нашу готовність до дій. Це схоже на режим очікування: якщо раптово з’явиться великий проєкт, перехід із режиму очікування на в режим готовності може зайняти багато часу.
Моніторинг психічного здоров’я та стану команди є критично важливим завданням керівника. Коли ситуація повільно погіршується, це важко помітити, особливо якщо ви не бачитеся з цією людиною щодня. Однак регулярний огляд динаміки команди може передбачити потенційну невдачу команди.
Сильні та слабкі зв’язки: як підтримувати віддалені команди?
Найголовніше, що керівники можуть зробити для підтримки своїх віддалених команд, — це побудова та підтримка мережі безпеки.
В усіх командах є сильні та слабкі зв’язки між їх членами. Але що відрізняє хороші та погані команди, так це щільність цієї мережі. В командах з низьким рівнем ефективності, як правило, є кілька дуже міцних стосунків (тобто декілька людей у команді, які тісно пов’язані між собою) і багато членів, які не почуваються в психологічній безпеці з одним або кількома іншими членами.
Натомість високоефективні команди мають чудову мережу стосунків, а саме багато слабких зв’язків, які потім можна розвивати, а не кілька сильних.
Хороша мережа команди повинна мати рівномірний розподіл спілкування між членами команди, а не збиратись у “комунікаційних центрах”. Соціокарти команд візуалізують цю мережу.
Якщо у вашої віддаленої команди є хороша мережа, значна частина підтримки відбуватиметься без вашої участі. Навіть якби це було можливо в офісі, відстеження всіх стосунків між віддаленими членами команди для керівника практично неможливе. На щастя, люди, які відчувають психологічну безпеку в команді, здатні підтримувати одне одного, позбавляючи вас проблем.
Соціокарти та візуалізація зв’язків
Сіріл Хошль та Радван Бахбух винайшли соціокарти для візуалізації даних взаємозв’язків. Ця потужний інструмент, який також використовується NASA та армією США у військових місіях, відображає соціальну та командну динаміку наочно і зрозуміло кожному. Соціокарти візуалізують поточну та оптимальну структуру команди та розкривають потенційні проблеми співпраці.
Що можна зробити за допомогою Соціокарт?
- Виявити розбіжності між реальним і бажаним станом взаємодії
- Розглянути і обговорити ці розбіжності та взаємні очікування,
- Виконати тонке налаштування взаємодії
- Домовитись про оптимальні способи, формати, форми та частоту взаємодії
- Перейти до втілення цих домовленостей.
Детальніше про програму дізнавайтесь тут або зв’яжіться з нашими консультантами.
Теми
CollaborationГайд з управління гібридними командами
Завантажте безкоштовну електронну книгу, що допоможе вашій команді бути максимально ефективними
при змішаному форматі роботи.