10 правил хорошого керівника

 

Вертикальні відносини управління знайомі багатьом з нас. Ми або ж самі маємо підлеглих, або ж маємо, що сказати про свого керівника. Керівники часто є основною причиною любити або ненавидіти свою роботу. Бос – це своєрідний шнур, що з’єднує співробітників з організацією, і якщо він пошкоджений, співробітники в кінцевому підсумку підуть.

Однак, хороша новина – хорошими босами не народжуються, а стають. Ми з командою DEVELOR UKRAINE виділили 10 правил хорошого керівника:

 

 

  1. Говорити про свої очікування.

“Всім і так зрозуміло у чому полягає їх робота, та що і як вони мають робити” – ні і ще раз ні. Всі ми люди і зовсім по-різному бачимо одні й ті самі речі. Тому як керівники ми маємо принаймні намагатися чіткіше, детальніше, частіше говорити про свої очікування своїм підлеглим. Щодо їх ролі, функції, конкретного завдання та поведінки.

 

  1. Бути сміливим

Вона проявляється в сміливості вести за собою людей, обіцяти і виконувати дані обіцянки, щодня приймати рішення, змінювати світ. Не бійтесь ставити амбітні цілі, робити щось абсолютно нове, йти на ризик.

Однак мало бути сміливим щодо своїх власних цілей, обіцянок, дій. Потрібно мати сміливість дозволяти іншим людям (підлеглим) діяти самостійно, експериментувати і робити помилки – бо тільки так вчаться і розвиваються люди. І ще більше сміливості потрібно для того, щоб приймати на себе відповідальність за помилки підлеглих.

 

  1. Робити правильні помилки

Хороші події нічому нас не вчать. Біль, образа, страх і невдачі – ось найкращі друзі лідера. Головне – не робити одну й ту ж саму помилку двічі. Коли щось не виходить, дуже хочеться тикати на всіх навколо пальцями і звинувачувати їх. Що винна погода, уряд, клієнти, конкуренти, співробітники … але ось тільки палець звинувачення повинен завжди вказувати на себе … «Що я повинен/а зробити в наступний раз інакше, щоб таке більше не сталося?». Тільки так – брати відповідальність на себе, аналізувати, робити висновки і реалізовувати свої рішення.

 

  1. Давати зворотній зв’язок

Зворотній зв’язок – найголовніша частина роботи керівника. Мало вміти надавати зворотний зв’язок по “скрипту” або алгоритму. Потрібно давати зворотний зв’язок регулярно, часто і збалансовано – не тільки щодо негативної поведінки та проблем, а й не забувати щодо позитивної. На навичці надання зворотного зв’язку базується більшість інструментів розвитку людей, саме тому не може бути ефективного керівника без вміння надавати якісний ефективний зворотний зв’язок.

 

 

  1. Бути відкритим

Необхідно ділитись з людьми інформацією в максимально можливому обсязі, що не піддає ризику конфіденційність. Люди самі розберуться в релевантності для них тієї чи іншої інформації і будуть завжди вдячні керівнику, який нічого від них не приховує.

 

  1. Бути доступним

Люди повинні мати можливість звернутися до керівника в разі потреби. І тут важливий не тільки морально-психологічний аспект (готовність вислухати уважно і без упереджень), але і банальна фізична доступність – відкритість дверей офісу керівника, готовність керівника відповідати на дзвінки та повідомлення і т.п.

 

  1. Адаптувати свій стиль до кожної людини

Ні, не потрібно грати роль Біллі Міллігана, у якого було 12 особистостей, однак постарайтеся зрозуміти ваших співробітників у їх індивідуальності. Що їх мотивує? Яка робота їм більше підходить? Кому потрібно працювати поодинці, а кому в команді? Як тільки ви зрозумієте ці речі, ви можете ефективно використовувати їх сильні сторони.

 

  1. Задавати питання, а не надавати відповіді

Сократ був блискучим лідером і мислителем не тому, що у нього були відповіді, а тому, що він ставив питання. Хороший менеджер не просто керує, а й дає можливість своїм підлеглим розвиватися та самостійно шукати відповіді.

 

  1. Планувати і делегувати

Плануйте завдання для своєї команди і делегуйте потрібним людям для їх виконання у встановлені терміни. Ви – провідник, а не командир. Не займайтесь мікро-менеджментом і не намагайтесь “встрявати” у всі завдання. Так у вас більше часу, а у ваших співробітників більше можливостей для розвитку.

 

  1. Забезпечити можливості зростання

Надайте можливості, які будуть дійсно сприяти розвитку таланту вашої команди. Навчання – це одне, але зростання – це більше, ніж просто вивчення того, як виконувати нові завдання. Запитайте себе, як ваші співробітники можуть реально розвивати свій потенціал – чи варто вам запропонувати креативні рішення? Запропонувати коучинг? Заохотити їх взяти на себе ініціативу? Великі боси знають, як розвивати талант, на додаток до навичок.