Традиційні моделі лідерства не працюють в умовах війни так, як раніше. Сучасний керівник повинен не лише координувати бізнес-процеси, а й бути ресурсною опорою для своєї команди. Емпатія й вміння підтримувати людей стають критично важливими навичками, щоб допомагати співробітникам справлятися з високим психологічним навантаженням для підтримки стабільної ефективності.
З якими проблемами зараз борються компанії найбільше?
Головними викликами для багатьох українських бізнесів є:
◾️ невизначеність;
◾️ втрата людського потенціалу;
◾️ поляризація (розбіжність поглядів) людей в командах, яка провокує конфлікти;
◾️ підтримка продуктивності співробітників;
◾️ пошук інноваційних бізнес-моделей для роботи в умовах нестабільності;
◾️ загальна втома;
◾️ втрата цінності власних та командних досягнень.
Зараз потрібно вміти швидко приймати рішення та адаптуватися до змін. А для цього – відмовлятися від традиційних методів, які просто не встигають за динамікою реальності.
Найбільший виклик для українського бізнесу – це зрілість лідерів і вміння управляти очікуваннями людей у компанії. Говорячи про зрілість, ми маємо на увазі те, що управлінець не має бути простішим за систему, якою він керує.
Які нові навички та знання стали пріоритетом №1 для компаній?
Пріоритети – емпатія, емоційний інтелект, комунікативні здібності, адаптивність та стресостійкість. Компанії шукають співробітників з навичками кризового менеджменту, вмінням гнучко приймати рішення і швидко навчатися нового.
Як зараз змінюється стратегія бізнесу?
Бізнес-цілі стали більш гнучкими, а стратегії – адаптивними. Замість традиційних довгострокових планів компанії все частіше зосереджуються на короткострокових цілях та тестуванні різних сценаріїв.
На перший план виходить турбота про людей, адже в умовах війни – люди та їх мотивація є головним. Стратегії стали більш комплексними, охоплюючи як фінансові, так і соціальні, екологічні та культурні фактори.
Як ШІ допомагає працювати в нових умовах?
Важко уявити бізнес-команду, яка б не використовувала ШІ. В КА Group його використовують для аналізу великих обсягів інформації, визначення актуальних тем, підготовки матеріалів і навіть для формування опитувань, які допомагають зрозуміти потреби аудиторії. Це дозволяє ефективніше планувати форум, адаптуючи програму до реальних потреб учасників.
Як команда КА Group справляється з викликами?
Команда KA Group не стала винятком і відчула на собі більшість викликів цього ультрамарафону. Перед ними постало завдання – знайти способи підтримки команди та створити робочий простір, де люди й клієнти зможуть залишатися ефективними попри стрес і тиск. Таким простором і є бізнес-події КА Group.
“Всередині команди ми відкрито обговорюємо труднощі на всіх рівнях. Це дозволяє більш тверезо дивитися на спільний потенціал і будувати реальні сценарії роботи. Ми переглянули пріоритизацію задач та формат зустрічей, автоматизуємо рутини й підтримуємо баланс роботи та відпочинку.” – Лана Мітченко, CEO KA Group.
Для підтримки ментального здоров’я в компанії КА Group практикують методику відкритого спілкування. Вона дає співробітникам можливість розповісти про свої емоції та труднощі. Компанія регулярно поширює корисні матеріали про вигорання і продуктивність, тестує й впроваджує ефективні практики.
На чому зараз тримати фокус? Поради для інших компаній.
1️⃣ Зосереджуватися на головному
Важливо правильно розподіляти задачі за пріоритетністю і зосереджувати увагу на ключових. Утримання фокуса на основній меті – головний скіл у час, коли все шалено швидко змінюється.
2️⃣ Розвивати helicopter view
Необхідно повністю бачити ситуацію та стежити за змінами контексту. Адже те, що актуальне зараз, може втратити цінність згодом. Важливо поєднувати стратегічний і деталізований підходи — вміти одночасно дивитися «у телескоп» і «в мікроскоп». Це критична навичка для тих, хто прагне підвищити ефективність у компанії та ухвалювати обґрунтовані рішення в динамічних умовах.
3️⃣ Менеджер ≠ лідер
Керівникам компанії важливо чесно відповісти на питання: чи є у них навички бути менеджерами та лідерами? Адже не всі лідери володіють менеджерськими скілами, і не всі менеджери є лідерами. Саме тому у нас велика криза лідерства, яка впливає на показники ефективності. Бо завдання керівника – турбуватись про команду і вимагати від людей результатів.
Дізнавайтесь більше про сучасне лідерство на курсі «Усвідомлене лідерство в часи війни»
4️⃣ Розвивати емпатійне лідерство
Наразі варто вкладатися в розвиток емпатійного лідерства та адаптивних навичок. Створювати середовище, де співробітники можуть знаходити внутрішній ресурс для подолання труднощів. Це буде утримувати людей та забезпечувати стійкий розвиток компанії в довготривалій перспективі.
Підсумуємо
У період кардинальних змін вже не вийде працювати так, як раніше. І компанія, і кожен її працівник окремо мають трансформувати усталені підходи до роботи.
Наразі лідерам важливо розвивати емоційний інтелект, швидкість адаптації до нових умов, та, звичайно, стратегічне мислення. Компанії, що вкладатимуться в розвиток емпатійного лідерства і створення ресурсного середовища для своїх команд, матимуть значно більші шанси зберегти продуктивність, згуртованість і готовність до викликів у довготривалій перспективі.
Гайд з управління гібридними командами
Завантажте безкоштовну електронну книгу, що допоможе вашій команді бути максимально ефективними
при змішаному форматі роботи.