Здається, ще вчора мілленіали заповнили робочі місця. І раптом ми вже перейшли до наступної хвилі — покоління зумерів. Як і покоління до них, покоління зет має власні очікування щодо атмосфери, культури та підтримки на роботі, які вже впливають на робочі місця.
Будучи першим поколінням, яке виросло зі смартфонами та відчуло на собі пандемію, війну, дистанційну та гібридну роботу на етапі формування свого життя, досвід покоління зет помітно відрізняється від інших поколінь, навіть мілленіалів.
Що покоління зумерів хоче бачити на робочому місці?
1️⃣ Фінансова складова
На фоні війни, кризи, постійно зростальної інфляції та соціальної нестабільності, зумери здебільшого зосереджені на пошуку високооплачуваної роботи. Згідно з дослідженнями Handshake, представники покоління зет, які збираються вийти або вже вийшли на ринок праці в 2023 році, надсилають резюме на роботу раніше (наприклад мілленіали починали шукати роботу після отримання вищої освіти) та на різноманітні посади, ніж попередні покоління. На питання: «Який вирішальний фактор, що змушує їх відгукнутись на вакансію?», 74 % респондентів відповіли — висока початкова ставка, не звертаючи увагу на додаткові переваги (дружній колектив, зручний офіс, кар’єрний ріст тощо).
Чи робить це їх егоїстами? Звичайно, ні. Якою б нестабільною іноді не була економіка для попередніх поколінь, зумери виходять на ще нестабільніший ринок праці, економіка якого виглядає більш невизначеною, ніж будь-коли.
2️⃣ Турбота про співробітників
Покоління зет хочуть, щоб керівники ставилися до них із турботою, а не просто як до гвинтиків у корпоративній машині. Вони прагнуть до більш особистої взаємодії, співчуття та розуміння їхніх емоційних станів, а не просто їх оцінку виключно через KPI. Отже, компанії повинні розвивати робоче середовище без стигматизації та інтегрувати в бізнес програми, які піклуються про людей та їх психічне здоров’я. Зрештою, вигорілі співробітники не надійні, та швидше за все, вони візьмуть лікарняні або повністю звільняться з роботи.
3️⃣ Баланс між роботою та особистим життям
Для покоління зет дотримуватись балансу — надзвичайно важливо, та вони очікують від роботодавців відповідного відношення до їх потреби. Однак, за статистикою більша кількість зумерів частіше вигорає на роботі, тоді як меншість повідомляє, що їхні керівники допомагають їм підтримувати нормальне робоче навантаження та слідкують за їх станом. Покоління зет прагне працювати без шкоди психічному здоров’ю, а також більш відкриті щодо стану психічного здоров’я та власних потреб, аніж співробітники інших поколінь.
Одним із факторів є те, що покоління зет вважає роботу менш важливою частиною своєї ідентичності порівняно з іншими поколіннями. У той час як 61 % зумерів що нині працюють, бачать роботу, як важливу частину своєї ідентичності, серед їхніх босів показник вищий — 86 % яких так вважають.
4️⃣ Гнучкість на роботі
Згідно з дослідженнями Всесвітнього економічного форуму, 73 % співробітників покоління зет хочуть гнучких альтернатив робочому графіку, який буде відрізнятись від стандартного 40-годинного. Він може поєднувати дистанційну та офісну роботу, чотириденний робочий тиждень або просто надання співробітникам більшої свободи у виборі робочих годин. За даними Fortune, 59.5 % працівників погодилися, що віддалена та гібридна робота підвищує продуктивність та концентрацію на роботі, а також прибирає фактори стресу, які погіршують психічний стан.
5️⃣ Навчання
Попри прагнення до гнучкості, представники покоління зумерів усвідомлюють деякі недоліки повністю віддаленої роботи, особливо з погляду навчання та підготовки до роботи. Вони вважають, що онлайн-навчання не тільки ізолює, але і є менш ефективним. Загалом покоління зет прагне вчитися та шукає можливості отримати нові навички (наприклад через стажування або асистентство).
6️⃣ Інклюзія
Їм потрібен роботодавець, який піклується про різноманітність та інклюзивність, а також має відповідні цінності.
Покоління зет надає велике значення інклюзії на робочому місці, тому будь-яка компанія, яка сподівається зберегти найкращі таланти покоління зет, також повинна надавати цьому пріоритет.
За результатами опитування Tallo, 67 % покоління зет що працює сказали, що вони були свідками дискримінації на робочому місці за ознаками національності, етнічного походження, гендерної приналежності чи сексуальної орієнтації, а 44 % особисто були жертвами дискримінації такого роду. Відсутність різноманітності на робочому місці — серйозний червоний прапор для цього покоління.
Сьогоднішні молоді співробітники завтра стануть генеральними директорами. Тому компанії повинні розробити нові стратегії, щоб задовольняти потреби співробітників, що належать до покоління, яке має зайняти левову частку ринку праці. Попри те, що ці зміни є довгостроковими та можуть потребувати багато років для впровадження, згадані тут вказівки можуть допомогти вам краще зрозуміти своїх співробітників і краще ними управляти.
Гайд з управління гібридними командами
Завантажте безкоштовну електронну книгу, що допоможе вашій команді бути максимально ефективними
при змішаному форматі роботи.