Клієнт: Phillip Morris
Запит: програма “High Performance Team”
Цільова аудиторія: розширена команда менеджерів
Дата реалізації: 2022-2023
Країна: Молдова
– “Які у вас були проблеми на початку проєкту?” – запитували ми учасників після завершення навчання.
– “Та не було у нас ніяких проблем. Навпаки, всі всім посміхалися та казали, які ми молодці. А що таке конфлікти ми взагалі не знали” – одноголосно казали менеджери компанії.
Дивний початок для проєкту, який тривав понад рік та кардинально змінив комунікацію та співпрацю в команді, чи не так?
Але все по черзі.
На початку 2022 року до нас звернулися Phillip Morris Moldova з запитом на програму High Performing Teams для розширеної команди менеджерів. Ще в часи пандемії ми проводили такий проєкт для українського офісу і він виявився настільки успішним, що з того часу ми провели його ще в трьох країнах. Та кейс в Молдові був по-особливому цікавий.
Команда як одна сім’я
Ззовні у команді все було ніби-то нормально. Члени команди казали, що вони “одна сім’я” і в них “жодних проблем”. Однак генеральна директорка відчувала, що робота виконується не найефективнішим чином, команда не дуже злагоджена та не використовує весь потенціал. Саме тому перед нами стояла задача цей потенціал розкрити. На щастя, у нас для цього є суперінструмент!
High Performing Teams – це комплексна програма, що розпочинається з глибокої діагностики дисфункцій команди та аналізу командної взаємодії. Разом з досвідченим тренером учасники розглядають результат діагностики і розробляють план дій для побудови по справжньому високоефективної команди. Розглядаються питання, пов’язані з побудовою довіри, згуртованості членів команди та задоволеності власною роллю. Дізнатись більше
Провівши перші індивідуальні інтерв’ю, ми зрозуміли, що люди намагалися створити красивий фасад – видимість того, що в команді все добре. Конфліктів у команді не було, критичним зворотним зв’язком ніхто не обмінювався і здавалося, що це не команда, а мрія. Можливо, вони навіть самі не усвідомлювали, що в них щось не так, і щиро вірили у цю гармонію.
Під час проміжних зустрічей з топменеджментом ми проговорювали те, що люди поводились не дуже чесно. Я одразу попереджав, що за декілька місяців, коли ми будемо проводити повторну діагностику, показники впадуть. Але це буде чудово і свідчитиме про те, що люди демонструють більше усвідомленості та критично ставляться до стану речей в команді. Так воно і сталось.
Гармонія – це, звісно, добре. Але для того, щоб зробити команду ефективною, перед нами стояла задача зробити так, щоб люди були щирими та працювали на спільний результат.
Показна гармонія дає тріщину
Уже за місяць після першого воркшопу команда мала зовсім інший вигляд. Люди стали відкритішими, були готові порушувати та обговорювати гострі питання. Вони не боялися конструктивних конфліктів в команді й готові були сперечатися про способи роботи з проблемними зонами.
Ось деякі цитати з другої серії індивідуальних інтерв’ю, які проводились через пів року після першого воркшопу:
- Стало більше спілкування та зворотного зв’язку — прийшло розуміння необхідності цього.
- Більше челенджимо один одного, у нас стало більше суперечок.
- Особисто мені стало комфортніше говорити на різні теми та порушувати гострі питання.
Упродовж проєкту ці зміни лише поширювалися та поглиблювалися. Після другого воркшопу багато хто казав: “я працюю з цими людьми 2 роки, але лише зараз по справжньому відкриваю їх для себе”. Дізнавшись один про одного більше, члени команди також почали усвідомлювати, що якісь їхні дії щодо колег в минулому були зовсім не ефективними просто тому, що вони не розуміли цих людей.
- Ми більше дізналися один про одного завдяки River of Life (вправа, що розкриває особистий бекграунд учасників – прим. редактора), кольоровим енергіям Insights Discovery (психометричний інструмент, заснований на юнгіанській психології, який використовує чотириколірну модель для виділення ключових особистісних уподобань та пов’язаної з ними поведінки — прим. редактора), відповідно, стали краще розуміти один одного, розуміти який підхід краще використовувати до кожного з колег, щоб отримати потрібний результат/внесок у спільну справу”.
- Оживилася групова динаміка в команді, проблеми стали вирішувати методом командного обговорення (а не просто дотримуватися рішення керівника), є «здорові» конфлікти, ми не боїмося незручних питань.
Зміни знаходять відображення в процесах
Окрім суб’єктивного враження, що команда змінюється, менеджери домовились про конкретні кроки та зміну в процесах, які сприятимуть їхній ефективності.
Курс сам собою дуже цікавий. Команда слухала та залучалася уважно. По закінченню курсу був чіткий план розвитку «слабких», на думку команди, принципів командної взаємодії.
Раніше в компанії були регулярні зустрічі топменеджменту, але в ході проєкту учасники зрозуміли, що їм потрібні регулярні зустрічі розширеної команди менеджерів, які зараз відбуваються щомісяця. Під час повторних інтерв’ю учасники ділилися, що це дуже помітно вплинуло на їхню ефективність, бо до обговорення важливих питань тепер залучене ширше коло людей. Звучать різноманітніші думки, більше людей залучені до прийняття рішень та враховуються потреби та побажання більшої кількості людей та підрозділів.
Також в команді з’явилися щомісячні “Failure nights” – зустрічі, під час яких члени команди обговорюють свої робочі невдачі за останній період часу. Керівники не бояться говорити про свої промахи та ділитися з колегами досвідом, який може допомогти їм не повторювати тих же помилок.
Змінилася щоденна комунікація. Члени команди частіше надають один одному зворотний зв’язок, і позитивний, і розвивальний. Їм стало легше звертатися один до одного з проханнями, а також почастішали “дякую”.
Загалом, можемо гордо заявити, що з поставленими на початку проєкту задачами ми впорались!
То що ж таке High Performing Team?
В основі цієї програми лежить модель “5 Дисфункцій Команди” за Патріком Ленсіоні. Автор проаналізував команди, які працюють ефективно та не дуже, і вивів 5 основних причин, які негативно впливають на співпрацю.
Для аналізу цих складових ми використали опитувальник, який заповнює кожен учасник команди, та який показує загальну ситуацію з комунікацією.
Заповненню цього опитувальника також передує 1-2-1 інтерв’ю з кожним учасником програми, під час якого дізнаємось про те, що насправді турбує команду.
Та найцікавіше відбувається потім. Під час воркшопу ми запитуємо команду, які у них є проблемні зони, на що зазвичай отримуємо відповідь, що все в них чудово. Тоді ми вивішуємо на стіни плакати з їхніми анонімними відповідями, отриманими під час інтерв’ю, і запрошуємо їх походити-почитати. Тут у людей по-справжньому відкриваються очі.
Дізнатися більше про програму
Важливість людини ззовні
Під час інтерв’ю з зовнішнім провайдером люди відкриваються і говорять те, що не можуть сказати в очі колезі чи керівнику. А це ключовий момент проєкту. Коли під час воркшопу команда бачить дослівні, хоч і анонімні, відповіді колег, вона розуміє, що все не настільки добре, як здавалося. Саме після цього починається серйозна розмова.
Звісно, консультант, що веде такий проєкт, має володіти довірою команди та бути з ними в тісному контакті.
Дуже комфортно було співпрацювати з Андрієм. Відчувалося, що він щиро хотів допомогти нам налагодити співпрацю і робив усе дуже професійно.
Кожен проєкт унікальний
Зазвичай програма High Performing Team триває декілька місяців, але в кожному кейсі проєкт проходить по різному та має різне наповнення. Лише провівши діагностику можна визначити зони розвитку команди та спланувати, як саме варто з ними працювати. Тому протягом усього проєкту зберігається дуже тісний контакт із замовником і спільно обираються необхідні інструменти.
Раніше я розглядав моделі 5 Дисфункцій команд, Insights Discovery® та Team Sociomapping® як інструменти, які десь перетинаються і конкурують між собою. Під час цього проєкту я наочно побачив, що вони не конкурують, а навпаки доповнюють один одного. Якщо команда готова інвестувати в це час, то можна отримати дуже цікаві результати, бо всі ці інструменти дивляться на командну ефективність під різними кутами. Коли використовуєш їх разом, то отримуєш повнішу картину.
Наприклад, в рамках цього проєкту було вирішено провести тренінг та воркшоп за моделлю персональної та командної ефективності Insights Discovery. І рішення це було дуже вдалим. Опісля учасники воркшопу говорили, що дізналися багато нового і про своїх колег, і про самих себе, а також винесли важливі інсайти, які допоможуть ще ефективніше комунікувати в команді.
Замість висновку
Ніде правди діти, любимо ми такі проєкти! З комплексним підходом до розв’язання проблеми. Із залученим лідером, що показує приклад команді. З використанням інструментів діагностики, що дозволяють працювати з наочними даними, а не суб’єктивним “щось не так в команді”.
А ще більше любимо бачити, як трансформуються люди та команди, як налагоджується комунікація та досягаються бізнес цілі. Любимо допомагати компаніям ставати середовищем зростання для своїх людей.
Ми лише на середині шляху, але початок багатообіцяльний!
Зв'яжіться з нами,
щоб обговорити, як ми можемо бути вам корисними