Закрити    

    DEVELOR UKRAINE
    Київ, Рейтарська, 21/13

    Показати усі контакти
    Зв'яжіться з нами    
    • Мислення та світогляд
    • Лідерство та менеджмент
    • Обслуговування клієнтів, продажі та переговори
    • Продуктивність та комунікація
    • Тімбілдинг та співпраця
    • Оцінка та діагностика
    • HR консалтинг та коучинг
    • Всі послуги
    Аудиторний тренінг

    Самомотивація

    Аудиторний тренінг

    Мислення зростання

    Аудиторний тренінг

    Лідерська сміливість

    Аудиторний тренінг

    Лідер кризових часів

    Аудиторний тренінг

    Лідерська хоробрість

    Індивідуальна діагностика

    Зворотний зв’язок 360°

    Аудиторний тренінг

    Управління змінами

    Аудиторний тренінг

    Резильєнтність

    Аудиторний тренінг

    Самомотивація

    Аудиторний тренінг

    Усвідомлена комунікація

    Індивідуальна діагностика

    Insights Discovery. Персональна ефективність

    Індивідуальна діагностика

    Центр Розвитку

    Індивідуальна діагностика

    Центр Оцінювання

    Індивідуальна діагностика

    Зворотний зв’язок 360°

    Знайдено в Послуги та рішення

    • Будь ласка, введіть принаймні 3 символи аби розпочати пошук рішень
    Переглянути всі послуги

    Знайдено в Ресурсах

    • Будь ласка, введіть принаймні 3 символи аби розпочати пошук матеріалів
    Перегляньте усі ресурси

    Усі, хто колись мав з цим справу, знають, як важко оцінити своїх співробітників. Незалежно від того, чи ви керуєте великою компанією, чи малим бізнесом, оцінка роботи людей – це завдання, яке залишається складним і непередбачуваним. Але що, якщо ми скажемо вам, що існують онлайн-інструменти, які можуть полегшити цей процес? Можливо, ви не замислювалися про це, але онлайн Центри оцінки та розвитку дійсно змінюють правила гри в HR-індустрії. У світі, де COVID-19 та інформаційно-технологічна революція невпинно рухаються вперед, використання таких інструментів стає все більш важливим для керівників, що бажають успішно управляти своїм персоналом.

    Не дивлячись на складну ситуацію у світі, бізнес не зупиняється. Вимоги до співробітників постійно зростають, а швидкі зміни, що відбуваються в наш час, ставлять перед компаніями ще серйозніші виклики. У таких умовах важливо мати у своїй команді співробітників, які не тільки вміють ефективно виконувати свої обов’язки, а й постійно розвивають свої навички та знання. 

    Навіщо нам Центр оцінки та розвитку?

    Усім зрозуміло, що людей потрібно розвивати. Однак як зрозуміти, що саме потрібно розвивати? Як оцінити, куди вкладати кошти та енергію? Очевидно, що прості рішення не працюють. Тести та опитування не можуть вирішити цієї проблеми. На щастя, у нас є такий метод, як Центр оцінки та розвитку, який протягом довгого часу працював ефективно та набув популярності.

    Сьогодні, центр оцінки та розвитку — це метод, що допомагає компаніям виявляти потенціал розвитку своїх співробітників. Використання спеціальних вправ та кейсів робить процес цікавим, захопливим для учасників, а системна методологія реалізації — досить об’єктивним методом, що дає в обмежений час достатню кількість інформації для прийняття рішень.

    Асесори, які здійснюють оцінювання за допомогою шаблонів та стандартів, залишаються нейтральними, а оцінювання сфокусовано на поведінкових індикаторах. Цей метод допомагає зрозуміти, які компетенції потрібні для ефективної роботи співробітників, та допомагає їм зробити крок у розвитку своїх професійних навичок.

    Шлях від війська до корпорацій

    Давайте спочатку коротко пригадаємо, що являє собою класичний Центр оцінки та розвитку та які функції він виконує. Історія Центру оцінки персоналу сягає свого коріння ще до середини XX століття, коли в Англії було запроваджено метод оцінки військових кандидатів під час Другої світової війни. У той час британська армія потребувала нових методів відбору та підготовки кадрів, які б забезпечували ефективність їх бойової діяльності.

    Для цього було створено Центр оцінки та розвитку військових кадрів, де використовувалися різні тестові завдання та вправи з метою виявлення кращих кандидатів. У процесі оцінки асесори спостерігали за кандидатами та оцінювали їх здібності, навички та особистісні якості.

    Цей метод оцінки виявився досить ефективним, і надалі використовувався в бізнесі та громадських організаціях для відбору та розвитку персоналу. З часом, методологія та техніки оцінки були удосконалені та адаптовані до сучасних потреб.

    Сучасні виклики оцінювання персоналу

    Хоча Центр оцінки досить дорогий, та результати протягом довгого часу окупали себе. Але з приходом пандемії COVID-19 та розмежуванням людей по закутках своїх домівок все змінилося. Що вже казати про війну в Україні, коли незламні люди продовжують працювати та підтримувати економіку, не маючи можливості виїхати за кордон або навіть у сусіднє місто.

    Враховуючи сьогоденні реалії, проведення класичного Центру оцінки може здаватися завданням нереальним та сюрреалістичним.

    Але чи можливо в умовах розрізненості та віддаленості провести оцінку ефективно, чи взагалі має це сенс?

    Онлайн приходить на порятунок

    Можливо, ви думаєте, що це нереально або недоцільно, але світ змінюється і разом з ним мають змінюватися наші підходи до певних задач.

    Перше, що необхідно зазначити, —  перенесення Центрів оцінки та розвитку в онлайн гарантує зниження витрат на проведення. 

    Проводячи традиційні Центри потрібно враховувати витрати на приміщення, обладнання, а деколи й транспорт та проживання учасників. За допомогою онлайн-платформ компанії можуть проводити Центри Оцінки у віддаленому форматі, що дозволяє знизити витрати на оренду, відрядження, а також зменшити, власне, час зайнятості учасників та асесорів.

    Як не дивно, онлайн Центри також дозволяють покращити ефективність оцінки та розвитку персоналу. 

    Ми маємо прийняти, що останнім часом стиль роботи дуже змінився. Зустрічі з клієнтами, комунікація з командою, партнерами чи замовниками — принаймні частину цих задач люди виконують в онлайні. Відповідно, компетенції співробітників реалізуються також у віддаленому режимі. Чому ж тоді оцінювати офлайн те, що працює онлайн? Проводячи оцінку в Zoom ви отримуєте об’єктивну картину того, як людина поводить себе, працюючи в Zoom.

    Ну і, звичайно, нові технології відкривають ширші можливості, ніж просто завдання на папірчику. 

    Використання електронних тренажерів, віртуальних платформ та дощок залучає учасників і максимально включає їх в процес. При цьому вони почуваються комфортно, знаходячись у звичному для себе місці та умовах. Окрім цього, використання платформи спільного доступу дозволяє швидше та ефективніше обробляти матеріали згенеровані учасниками оцінки.

    Проте разом з перевагами онлайн Центрів оцінки та розвитку, виникають нові виклики та складнощі. 

    Страх перед новими технологіями. Хоча більшість з нас прагнуть до інновацій та нововведень, деякі HR-спеціалісти можуть відчувати дискомфорт щодо використання нових технологій. Та важливо розуміти, що технології не зупиняються у розвитку. Застосування все нових і нових підходів тренує нашу здатність вчитися та адаптовуватися.

    Неадекватність віртуальних інструментів. Для декого використання віртуальних інструментів може бути незручним. Вони можуть вважати, що немає змоги точно оцінити знання та навички кандидатів віртуально. Та важливо зазначити, що онлайн Центри зазвичай мають ретельно пророблені методології та засоби оцінки, які допомагають забезпечувати високу якість оцінки кандидатів.

    Потрібна кваліфікація та досвід. Для проведення онлайн Центру потрібні знання і досвід, які не так легко знайти. Однак це можна легко вирішити шляхом залучення експертів та додаткового навчання для внутрішніх асесорів.

    Страх перед втратою контролю. Деякі HR-спеціалісти можуть боятися втратити контроль над процесом оцінки та розвитку. На щастя, онлайн Центри забезпечують велику прозорість процесу та можливість при необхідності записати та передивитися роботу учасників.

    Тож які ж нові додаткові можливості відкрилися для нас з переходом до онлайн Центрів оцінки та розвитку?

    • Центри оцінки онлайн зменшують витрати на проведення, а значить роблять цей ефективний метод більш доступним. Тепер можна використовувати його не тільки для топменеджменту та високопотенційних співробітників, а також для команд, для будь-яких позицій.
    • Онлайн Центри роблять процес оцінки швидким, цікавим та значущим.
    • Учасники почувають себе комфортніше, відкриваються краще та почуваються більш залученими. Це сприяє отриманню більш об’єктивних результатів і дає можливість для більш ефективної рефлексії.

    Звісно, хочеться дізнатися про успішні кейси, що підтверджують ефективність онлайн Центру оцінки та розвитку. І такі кейси в нас є!

    Своїми враженнями від проведення такого Центру ділиться з вами Аліна Топалова, HRD, Zeeks.

    Кейс компанії Zeeks

    Запит: Центр Розвитку
    Цільова аудиторія: менеджмент компанії
    Дата реалізації: 2022

    Для чого ви використовували Центр Розвитку?

    Саме цей тип оцінки нам порекомендували в DEVELOR UKRAINE. У нас був запит на те, щоб створити профілі позицій і оцінити топменеджмент на навички та компетенції, але ми не знали, який інструмент для цього обрати.

    Коментар команди DEVELOR: чому ми запропонували компанії Zeeks провести Центр розвитку?

    Центр оцінки та розвитку — це чудовий нетривіальний інструмент, який дозволяє об’єктивно оцінити компетенції людей на основі наближених до реальності кейсів. Після ЦОР компанія може прийняти рішення про те, як саме розвивати команду загалом та кожного учасника конкретно.

    Чи не пошкодували, що погодились на такий формат?

    Ми повною мірою отримали той результат, на який очікували: і профілі позицій, і компетенції, що оцінювалися, їхній опис, поведінкові індикатори. А ще ми отримали звіт по кожній людині (на якому етапі розвитку знаходиться яка навичка) і загальний звіт по команді. Тому проєктом ми повністю задоволені.

    Що передувало Центру розвитку?

    Спочатку у нас було декілька воркшопів топменеджменту з Оксаною Юрик (старша тренерка, партнерка та консультантка DEVELOR UKRAINE — прим редакції), на яких ми обговорювали наше бачення структури команди, необхідних позицій та їх профілів. Тоді ми і зрозуміли, що саме нам потрібно оцінювати. Ми також проводили Team Sociomapping, щоб зрозуміти, яка ситуація з комунікацією в команді – теж дуже цікавий досвід.

    Як прийшли до того, щоб проводити Центр Розвитку в онлайні?

    У нас не було інших варіантів. Через повномасштабне вторгнення команда розкидана по різних містах, країнах. Тому зібратися в одному місці фізично не було можливості.

    Які були острахи щодо онлайн формату?

    По перше, ми довго обговорювали часовий формат, тому що Центр Розвитку триває досить довго і ми обговорювали, як засинхронити учасників. Зрештою, ми розробили декілька варіантів і обрали найбільш вдалий.

    Переживали і про зменшення уваги, фокусу. Боялися, що всі почнуть відволікатися на робочі питання, переживали, щоб усі були залучені та включені в процес.

    Оскільки команда нещодавно сформувалася в новому складі, було складно оцінити, кому скільки часу потрібно на підготовку до кожного кейсу. Мабуть, це єдиний момент, який можна було б покращити наступного разу – виділити більше часу на підготовку.

    Чи був вибір онлайну Центру Розвитку вдалим і чому?

    Абсолютно. Можливо, в офлайні було б живіше, але загалом все пройшло дуже добре. Поки одна група проходила кейсове питання, інша група обговорювала між собою хто як повівся в певній ситуацій, всі були залучені і не було такого, щоб хтось був не зацікавлений.

    Зрештою ж, результати оцінювання стали дуже корисними при подальшому пропрацюванні компетенцій. Коли учасники отримували індивідуальний зворотний зв’язок від представника DEVELOR UKRAINE, вони чули “ось це проявилося в цьому кейсі, а цього, навпаки, не було помічено”. І це дуже круто, тому що ти можеш відтворити ці події в голові, згадати, що ти робив і чому. Це чудова можливість порефлексувати над своїми зонами розвитку.

    Що скажете про рівень залученості учасників? Які були їхні враження?

    Для всіх нас це був перший досвід оцінки в такому форматі, тому було дуже цікаво, відчувалась залученість кожного. В перервах між кейсами учасники запитували один одного: “а що ти сказав в цьому випадку”. Для нас це стало ще невеликим тимбілдингом, де можна було поспілкуватися та дізнатися щось нове про колег.

    Загалом фідбек був дуже позитивний, навіть обговорювали можливість проведення таких заходів на постійній основі ;))

    Які Ви можете дати рекомендації вашим HR колегам з інших компаній, які хочуть спробувати такий підхід? 

    В першу чергу, оцінювати особливість кожної людини і зважувати, чи вистачить їй часу на підготовку. Хтось може швидше зорієнтуватись, а комусь потрібно більше часу.

    Важливо також попереджувати людей про конфіденційність. Все, що обговорюється під час Центру Розвитку, залишиться між учасником і асесорами. Кожна людина отримує зворотний зв’язок індивідуально. Хто хотів, той ділився потім з командою, але від підрядника ми отримали конфіденційність і комфортні умови проведення.

    Ще один ключовий момент стосується довіри та комфорту учасників. Оскільки це був завершальний етап проєкту, усі були знайомі з Оксаною Юрик, всі знали, з ким вони будуть працювати і почувалися комфортно. Мені здається, важливо перед оцінкою познайомити учасників з тими, хто буде їх оцінювати. В нас центр оцінки розпочався якраз із знайомства з асесорами та їх попереднім досвідом.

    Звучить круто, чи не так?

    Ми в DEVELOR переконані, що онлайн Центри оцінки та розвитку стають новим трендом в L&D і не даремно. Переваги застосування цього методу в навчальних проєктах важко переоцінити.

    Якщо ви хочете дізнатися більше про наш підхід до проведення таких Центрів, будемо раді з вами поспілкуватися.

    Гайд з управління гібридними командами

    Завантажте безкоштовну електронну книгу, що допоможе вашій команді бути максимально ефективними
    при змішаному форматі роботи.

      Супутні матеріали